|
|
|
One Pair
Groep: Forum Members
Laatst Ingelogd: 22-8-2008 11:10
Bezoeken: 998
|
|
BruceBanner (10-3-2008)
Hallo, Ik ben net begonnen met Macromedia Flash en nu probeer ik een movieclip over een lijn te laten bewegen, maar dt lukt niet helemaal. Dit is wat ik gedaan heb: - Ik heb een graphic geimporteerd in de stage, en die met de F8 omgezet in een movieclip symbol.
- Vervolgens heb ik een nieuwe layer aangemaakt in de tijdlijn en daar met de Pencil Tool een lijn in getekend om mijn movieclip over te laten bewegen.
- Ik heb met F6 een keyframe aangemaakt op frame neummer 1 en de movieclip aan het begin van de lijn gezet
- Daarna heb ik 30 frames verder op dezelfde wijze een keyframe aangemaakt en de movieclip aan het einde van de lijn gezet
- Op frame 1 rechtsgeklikt en "Create Motion Tween" geklikt
En nu gebeurt er helemaal niets wanneer ik de animatie publish!!!! Help! Hoe kan dit? Bij voorbaat dank.
Ook dit valt wel mee:
Je bent alleen vergeten rechts te klikken op de layernaam (van de layer waar de lijn waarover je de movieclip wilt laten bewegen) en daar 'Guide' aan te klikken!
Maar let op:- Er moet een 'magnetisch circeltje' bij je movieclip aanwezig zijn wanneer je deze positioneerd op de motion guide!
- Het laatste keyframe mag ook geen losse/afgesloten keyframe zijn, maar moet een geheel zijn met de motiontween, anders werkt-ie ook niet!
Suck666
With no power comes no responsibilty 
|
|
|
|
|
One Pair
Laatst Ingelogd: 22-8-2008 11:10
Bezoeken: 998
|
|
BruceBanner (10-3-2008)
Hallo, Nog een probleem: Ik wil een Graphic tramsparant maken in Flash, en dan langzaam steeds minder doorzichtig laten worden als de animatie afspeeld. hoe doe ik dat? Als je t me wil vertellen: Thx!  Zo moelijk is dat toch niet dacht ik: - Open een nieuw Flash document
- Importeer of teken een plaatje
- Converteer het plaatje naar een movieclip met F8
- Plaats een keyframe om mee te beginnen in de tijdlijn
- plaats een keyframe voor je eindpunt in de tijdlijn in dezelfde layer
- klik rechts op je begin-keyframe en kies "create motion tween"
(kan ook in de properties als je de keyframe selecteerd!) - selecteer de movieclip in het begin-keyframe en selecteer "alpha"
in de dropdownmenu "Color" in de properties en zet deze op 0 - klaar was Kees!
Suck666
With no power comes no responsibilty 
|
|
|
|
|
One Pair
Laatst Ingelogd: 2 Dagen Geleden @ 16:58
Bezoeken: 793
|
|
| Hallo, Nog een probleem: Ik wil een Graphic tramsparant maken in Flash, en dan langzaam steeds minder doorzichtig laten worden als de animatie afspeeld. hoe doe ik dat? Als je t me wil vertellen: Thx! 
Ooooooooh! What does this button do?
|
|
|
|
|
One Pair
Laatst Ingelogd: 2 Dagen Geleden @ 16:58
Bezoeken: 793
|
|
| Hallo, Ik ben net begonnen met Macromedia Flash en nu probeer ik een movieclip over een lijn te laten bewegen, maar dt lukt niet helemaal. Dit is wat ik gedaan heb: - Ik heb een graphic geimporteerd in de stage, en die met de F8 omgezet in een movieclip symbol.
- Vervolgens heb ik een nieuwe layer aangemaakt in de tijdlijn en daar met de Pencil Tool een lijn in getekend om mijn movieclip over te laten bewegen.
- Ik heb met F6 een keyframe aangemaakt op frame neummer 1 en de movieclip aan het begin van de lijn gezet
- Daarna heb ik 30 frames verder op dezelfde wijze een keyframe aangemaakt en de movieclip aan het einde van de lijn gezet
- Op frame 1 rechtsgeklikt en "Create Motion Tween" geklikt
En nu gebeurt er helemaal niets wanneer ik de animatie publish!!!! Help! Hoe kan dit? Bij voorbaat dank.
Ooooooooh! What does this button do?
|
|
|
|