|
|
|
Two Pair
Groep: Forum Members
Laatst Ingelogd: 15-2-2008 3:14
Bezoeken: 407
|
|
dames dames rustig aan, probeer ipv pannekoeken eens wat anders. Bijv m`n soep recept
stap 1 Neem een grote kwartliter mok. Voeg toe 2 zakjes champigon cupasoup zakjes
stap 2 Voeg toe in die zelfde mok 2 zakjes tomaat soep
stap 3 voeg toe water, warm.
Stap 4 Roeren met een lepeltje tot je een soep massa over houd. Het lepeltje moet kunnne blijven staan in het midden.
Stap 5 Geniet !
-<[Ja die, Die ja.]>-
|
|
|
|
|
One Pair
Laatst Ingelogd: 27-9-2007 12:49
Bezoeken: 186
|
|
Eikons (22-8-2007) Ik kan wel een keertje een Pannekoeken avondje houden :p
Ik maak de pannekoeken, jullie brengen drank.Als ingredient voor de pannekoeken of voor een spannende avond ?
|
|
|
|
|
Two Pair
Laatst Ingelogd: 27-9-2007 16:42
Bezoeken: 355
|
|
Eikons (22-8-2007) Ik kan wel een keertje een Pannekoeken avondje houden :p
Ik maak de pannekoeken, jullie brengen drank.
Oohw Eikons, wat een klein alchoholistje ben je toch! Eerst bier in je pannekoeken en nu drank mee nemen.. kunnen we niet een keer een avond met zn 2en door brengen ?
__________________________________________ Happie Hippie hippie happy happy de peppie
|
|
|
|
|
No Pair
Laatst Ingelogd: 10-10-2007 23:00
Bezoeken: 52
|
|
Ik kan wel een keertje een Pannekoeken avondje houden :p
Ik maak de pannekoeken, jullie brengen drank.
|
|
|
|
|
One Pair
Laatst Ingelogd: 27-9-2007 12:49
Bezoeken: 186
|
|
Eikons (17-8-2007)
Voor degenen die Elvarien zijn Slagroom/Fanta recept willen proberen; good luck. En dan nu mijn recept: [font=Arial]De befaamde 3dubbele Kaaspannekoek van Simen![/font]Benodigdheden: Fornuis Koekepan Spatel Garde Kom Ingredienten: -Kaas (Het liefst jong belegen) -Melk -Eieren -Bloem -Boter -Zout -Wijnsteen Bakpoeder (Voor het rijzen, is optioneel) -Bier (Ook optioneel, maar geeft een lekker smaakje) Beslag: Doe de Melk en bloem in een bak/kom etc. zolang het maar rond is, maak zelf een inschatting van hoeveel je ongeveer nodig hebt. Roer stevig door met een garde en voeg zonodig meer melk of bloem toe tot je een dikke maar vloeibare substantie hebt, voeg de eieren toe en roer ook deze goed door. Voeg vervolgens nog 1 theelepeltje Zout, en 1 theelepeltje wijnsteen bakpoeder(optioneel) Voeg als extratje nog een scheutje bier toe, nog 1 maal goed roeren en je beslag is klaar. De Pannekoek: Hier word het leuk, maar ook iets moeilijker. Snij alvast 10 plakjes kaas, waarvan je er 3 opdeelt (snijden of scheuren) in kleinere stukjes (zo'n 5 per plakje) Laat een plakje boter in de Pan braden, en zorg ervoor dat de volledige bodem ingevet is met boter. Doe nu een redelijk dun laagje beslag in de pan en doe daar direct 4 plakjes kaas op. Direct daarna schenk je weer een laag beslag over de zojuist neergelegde plakjes tot ze niet meer te zien zijn. Dan neem je de versnipperde kaasplakjes en leg ze met enige afstand van elkaar op het nog vloeibare beslag en duw ze er een beetje in, zodat ze later vast zullen blijven zitten. wacht tot de glans van het beslag verdwijnt en het een iets vastere substantie krijgt. Op dit moment is de onderkant wel ongeveer klaar, controleer dit door met de spatel een randje van de pannekoek op te tillen; de onderkant moet een goudbruin korstje hebben. Draai nu de pannekoek om, door deze op te werpen, of als je geen vertrouwen hebt in je werp kunsten kun je het ook doen met de spatel. Als de pannekoek vast zit gekoekt aan de bodem, schud dan horizontaal met de pan tot hij loslaat. Eens omgegooid, leg dan de resterende plakjes kaas op de pannekoek, wacht tot deze geheel gesmolten zijn, en je pannekoek is klaar! Eet smakelijk  hmmmmmm klinkt heeeeerlijk. ^^ Zou jij die eens voor mij willen maken ?
|
|
|
|
|
Two Pair
Laatst Ingelogd: 27-9-2007 16:42
Bezoeken: 355
|
|
Eikons ik zou wel willen dat jij dit voor mij bereidt.. dan bereid ik me voor op jou
__________________________________________ Happie Hippie hippie happy happy de peppie
|
|
|
|
|
No Pair
Laatst Ingelogd: 10-10-2007 23:00
Bezoeken: 52
|
|
Voor degenen die Elvarien zijn Slagroom/Fanta recept willen proberen; good luck.
En dan nu mijn recept:
[font=Arial]De befaamde 3dubbele Kaaspannekoek van Simen![/font]
Benodigdheden:
Fornuis
Koekepan
Spatel
Garde
Kom
Ingredienten:
-Kaas (Het liefst jong belegen)
-Melk
-Eieren
-Bloem
-Boter
-Zout
-Wijnsteen Bakpoeder (Voor het rijzen, is optioneel)
-Bier (Ook optioneel, maar geeft een lekker smaakje)
Beslag:
Doe de Melk en bloem in een bak/kom etc. zolang het maar rond is, maak zelf een inschatting van hoeveel je ongeveer nodig hebt. Roer stevig door met een garde en voeg zonodig meer melk of bloem toe tot je een dikke maar vloeibare substantie hebt, voeg de eieren toe en roer ook deze goed door.
Voeg vervolgens nog 1 theelepeltje Zout, en 1 theelepeltje wijnsteen bakpoeder(optioneel)
Voeg als extratje nog een scheutje bier toe, nog 1 maal goed roeren en je beslag is klaar.
De Pannekoek:
Hier word het leuk, maar ook iets moeilijker.
Snij alvast 10 plakjes kaas, waarvan je er 3 opdeelt (snijden of scheuren) in kleinere stukjes (zo'n 5 per plakje)
Laat een plakje boter in de Pan braden, en zorg ervoor dat de volledige bodem ingevet is met boter. Doe nu een redelijk dun laagje beslag in de pan en doe daar direct 4 plakjes kaas op. Direct daarna schenk je weer een laag beslag over de zojuist neergelegde plakjes tot ze niet meer te zien zijn. Dan neem je de versnipperde kaasplakjes en leg ze met enige afstand van elkaar op het nog vloeibare beslag en duw ze er een beetje in, zodat ze later vast zullen blijven zitten.
wacht tot de glans van het beslag verdwijnt en het een iets vastere substantie krijgt. Op dit moment is de onderkant wel ongeveer klaar, controleer dit door met de spatel een randje van de pannekoek op te tillen; de onderkant moet een goudbruin korstje hebben.
Draai nu de pannekoek om, door deze op te werpen, of als je geen vertrouwen hebt in je werp kunsten kun je het ook doen met de spatel. Als de pannekoek vast zit gekoekt aan de bodem, schud dan horizontaal met de pan tot hij loslaat.
Eens omgegooid, leg dan de resterende plakjes kaas op de pannekoek, wacht tot deze geheel gesmolten zijn, en je pannekoek is klaar!
Eet smakelijk
|
|
| Je wordt bedankt door |
|
|
|
| | |