|
|
|
Two Pair
Groep: Forum Members
Laatst Ingelogd: 27-9-2007 16:42
Bezoeken: 355
|
|
Eh ik heb ook wat gedichten, enz maar ik zal ze posten als ik thuis ben. Ben nu bij een vriendin.
__________________________________________ Happie Hippie hippie happy happy de peppie
|
|
|
|
|
One Pair
Laatst Ingelogd: 10-7-2008 15:38
Bezoeken: 295
|
|
Ik heb ook enkel gedichten geschreven, maar helaas in Engels of Pools.
Ik kan namelijk in Nederlands de woorden niet zo goed vinden, vergelijken met Pools, heeft Nederlands beetje weinig woorden ^^"
Maar ik zal in deze topic posten die welke ik heb in engels. Al zeg ik erbij dat ze zijn niet ... zo geweldig.
Smiles on the faces of little children,
and in the shadows demonic laugh and knives in small hands...
Lust, Hate, Envy, Jealousy, Revenge...
are those the mirrors?
Showing us the truth, desires of soul that hidden deeply..
We wait for so long, for the answer that no one knows,
tired of waiting, untill someone will stop.
When we are small, we believe in everything, in fairy tales we hear.
We didn't had questions to ask...
But the simple time is gone now,
and we look up, asking why are we here,
we ask for a sign, to know that we are needed...
Why do we wait, so long?
Hidden behind our mask...
And run away when something is wrong...
We wait for so long, but in vain,
we die of life, we die because we are alive...
Everything will end in Chaos any way...
We die alive, giving someone our place for a chance,
And so many thoughts in head, words, simple words...
Attack, on black monday,
When we feel blade slicing our heart,
awaiting for the longed death.
So come along, sister and brother,
don't wait in vain, take my hand and come along...
"Yalla" means trust me, "Yalla" means come with me.
Not to show, that you are mine, but to show that you are with me...
Ancient request for friendship, whispered so many times, in travel, at the door, in your mind.
Quiet evil whisper, and wicked smile on lips,
telling you the sweetest lies,
that make your soul shudder and fear, and sit still...
They listen...
They listen for an ancient request...
|
|
|
One Pair
Laatst Ingelogd: 6-8-2007 22:45
Bezoeken: 71
|
|
Heb jij wel eens nagedacht
dat ik zo veel van je hou
Sinds de dag dat ik jou zag
deed me hart verlangen naar jou
ook al woon je zo erg ver
diep in de nacht ben jij mijn ster
zie je het niet me hart verlangt naar jou
ik laat je niet gaan
wij zijn onbreekbaar
samen kunnen wij de wereld aan
ik laat je niet gaan
je bent verslavend
ik voel de pijn
wanneer jij verdwijn
een stukje van me zelfgeschreven liedje
|
|
|
|
|
Two Pair
Laatst Ingelogd: 20-5-2008 14:55
Bezoeken: 115
|
|
| Ik vind vooral het laatse gedicht heel herkenbaar, mijn gehele familie woonde in die periode in Spangen, dus ken alles wat je daarin verteld , heb het nl heel veel keren van mijn Oma moeten horen, ga zo door. !!!
|
|
|
|
|
No Pair
Laatst Ingelogd: 16-3-2007 12:12
Bezoeken: 1
|
|
Spangen, Rotterdam `70
Het is een koude zondag. De Toussaintstraat, waar veel kinderen plezier beleven, ligt er rustig bij. Een mooie volksbuurt, het kasteel lag tussen de lichtmasten in. Ajax kwam op bezoek, het stadion liep vol. Als ik naar de eretribune keek was die bijna vol, de grote grijze bak. Doorweeks speelden wij daar en duwden de ramen open zodat wij Rotterdam van een hoogte konden zien. De spelers; Louis van Gaal, Pim Verbeek en Michel Valke waren mijn helden. Auto´s wassen en karretjes wegbrengen van de groothandel onder de grijze bak, leverden al snel wat geld op. De wedstrijd is begonnen. Het ging gelijk op. Vele kelen schreeuwen hun strijdkreten maar vooral de naam van de club. Doorweeks was het van ons, de spelende kinderen. Dit was natuurlijk in onze beleving, als wij weer werden betrapt en eruit werden gezet. Zetten we dezelfde dag het stadion open voor iedereen. Ballen stelen, fikkie stoken,hutten bouwen en slenteren over straat. Pim Verbeek maakte met een mooie kopbal de 1 - 0 het stadion barstte uit zijn voegen. Rood wit is onze glorie, elke verdiende gulden ging op aan petjes en sjaaltjes. De entree betaalden wij nooit, het was ons terrein zolang de man met de herder ons niet zag. Deze man en zijn hond, iedereen was bang en peerden hem dan ook als hij zijn neus liet zien. De hekken om het stadion waren erg hoog maar we wisten er altijd in een snel tempo over te klimmen. Het pishuisje tegenover het café, het doelpunt, was zo´n plek. Daar verzamelden wij ons voor elke wedstrijd. Laatst was ik weer terug op de plek niets was meer zoals het vroeger was. De bak is gesloopt en heeft plaats gemaakt voor een mooi transparant stadion. Spangen heeft veel weg van een nieuwbouw wijk, de volksbuurt zoals ik het kende was weg. Ja, vroeger in deze tijd kerstbomen jagen, straat tegenover straat. Oude tijden, Spangen, de Schie en de stank van de industrie, het avontuur.
|
|
|
|
|
No Pair
|
|
Tijdloze tijd
Haar verschijning doet het zand bloeien. Wolken verdwijnen, een blauwe lucht verscheen. Een vrolijk melodie speelde op de achtergrond. Je lichaam glinsterde in de zon. Die ogen, zo mooi, een streling met en klamme hand. Rilling over mijn lichaam. Onbedwongen gevoelens overheersen ons. Volgden wij het ritme van de muziek. Zoekend naar de warmte, voel ik je lichaam al kronkelt over het zand. De zon hing net boven de zee, de zee rustig golvend in het ritme van het genot. Alsof het mee deed in het speel. De tijd werd tijdloos, tijdloze gevoelens nog jij en ik beseffen dat de tijd verstreek. Drukte ik mijn handen in het zand en voelde je lichaam in zichzelf keren. Om met een energie golf te ontladen. Je lachten zacht, de zon was ondergedoken. Stilletjes liepen wij terug, en de tijd was weer de tijd.
|
|
|
|
|
No Pair
|
|
Een kind
Rennen, gillen de zon schijnt. Een wereld gevuld met vreugden. Onbedorven, eigenwijs en weerloos tegen de invloeden. Ik ben toch veilig, is de gedachten. Pappie en mammie kom je spelen, en lach en soms wat tranen. Wat loze kreten en we begrijpen elkaar, de simpelheid. Voor altijd jong en onbedorven, het kind kent geen grenzen nog taal.
|
|
|
|
|
No Pair
|
|
Mijn liefje
Zo jong en onbevlogen, werd ik verliefd. Slapstick beelden kregen kleur. Zag ik een meisje, nog zo naiëf. De bergen waren hoog, de dalen diep. Meer dan woorden bracht jij in mijn l | | | |