|
|
|
Three of a kind
Groep: Forum Members
Laatst Ingelogd: 31-10-2008 6:47
Bezoeken: 333
|
|
|
|
|
|
Three of a kind
Laatst Ingelogd: 31-10-2008 6:47
Bezoeken: 333
|
|
|
|
|
|
One Pair
Laatst Ingelogd: 15-8-2008 15:15
Bezoeken: 192
|
|
|
|
|
|
Two Pair
Laatst Ingelogd: 29-10-2008 13:00
Bezoeken: 329
|
|
|
|
|
|
Two Pair
Laatst Ingelogd: 29-7-2008 11:51
Bezoeken: 241
|
|
Margot op www.rtlnieuws.nl:
 Wanneer bent u begonnen bij RTL Nieuws?
Ik ben in 1993 begonnen bij RTL Nieuws. Kort overzicht van de loopbaan:
Na mijn middelbare school heb ik biologie gestudeerd in Leiden en Nijmegen en heb na die studie een postdoctorale opleiding aan het ITC in Enschede gevolgd. In 1990 ben ik bij Meteo Consult in Wageningen begonnen en heb tijdens de eerste jaren colleges meteorologie aan de Landbouwuniversiteit in Wageningen gevolgd. In 1991 ben ik met het presenteren van het weer voor de radio begonnen en in 1992 voor tv, voor de EO in het programma Tijdsein en in 1993 voor RTL. Ik het het presenteren geleerd van mijn grote voorbeeld John Bernard. Tegenwoordig presenteer ik niet alleen het weer bij RTL, maar worden er vanuit de weerstudio in Wageningen tientallen andere weerberichten opgenomen. Daarnaast geef ik lezingen over de invloed van klimaatveranderingen op de planten en dieren. Zo komt mijn studie biologie weer goed van pas. Wat is er zo leuk aan het vak?
Het presenteren van het weer is leuk omdat het weer en het klimaat ontzettend interessant zijn. Het weer is elke dag anders en de discussie over het veranderende klimaat gaat door. Meest memorabele moment in uw carrière?
Moeilijke vraag, ik werk al zo lang bij RTL, ik heb alles en iedereen zien veranderen. Maar er zijn situaties waarin het weer nieuws is. Dan denk ik aan de temperatuurrecords die tot juli dit jaar aan de lopende band sneuvelden waardoor de berichtgeving over het veranderende klimaat een mediahype werd. Dan denk ik aan de extreem hete zomer in het zuidoosten van Europa met de bosbranden in Griekenland en tegelijkertijd denk ik aan de 200 miljoen Chinezen die voor de moessoenregens moesten vluchten.
|
|
|
|
|
Two Pair
Laatst Ingelogd: 29-7-2008 11:51
Bezoeken: 241
|
|
|
|
|
|
Three of a kind
Laatst Ingelogd: 6-10-2008 1:39
Bezoeken: 598
|
|

Credits naar alle helden die de caps, foto,s, gifs, vids etc hebben gemaakt wanneer het geen eigen werk betreft    
|
|
|
| | |