Wende Snijders
Welkom bij Whoozz.com  -  
Whoozz Forum
 Forum Home          Members     Kalender     Wie is er Online     Forum Rules

Welkom Gast ( Login | Registreer )

Wende Snijders Uitklappen / Inklappen
Schrijver
Bericht
Geplaatst 4-5-2008 19:58

Two Pair

Two Pair

Groep: Forum Members
Laatst Ingelogd: 4-5-2008 20:06

Waarde vrienden, cappers, scanners, editors en posters een staande Ovatie en een vermelding in mijn testament wanneer ik jullie werk in de Galerie openstel. 
Bericht #53852
Geplaatst 16-9-2007 12:28

Two Pair

Two Pair

Laatst Ingelogd: 29-3-2008 20:28
ik zag deze op haar site staan.

Wende (Snijders) werd in 1978 geboren in Beckenham, Engeland. Tijdens haar vierde levensjaar woonde ze in Indonesië en van haar zesde tot negende jaar in Guinee-Bissau, Afrika waar ze een Franse school bezocht.

,"Ik heb in Afrika Frans geleerd. Het is mijn kindertaal, de taal waarin je vriendjes maakt en leert schrijven. Het gaan zingen van Franse chansons komt niet door mijn opvoeding, ik ben eerder opgevoed met klassieke muziek. Maar toen ik ‘La foule’ van Piaf had gezongen in een workshop bij Ruut Weissman had ik voor het eerst het gevoel dat ik in de fik stond. Dat het lijkt alsof er van die energiebalen aan je vingers zitten. Dat had te maken met het feit dat ik begon te begrijpen hoe het is om een tekst op muzikale wijze over te brengen. Mijn keuze voor het Frans kwam voort uit het gevoel dat het iets is wat ik blijk te kunnen en dat ik daarin ook bevestigd word. Ik hou van de sfeer die de muziek ademt en de klanken van het Frans. Het zijn teksten waardoor ik geraakt wordt.”

In 2002 studeerde Wende af aan de Academie voor Kleinkunst. Ze verdiepte zich daarna verder in het Franse chanson. In 2000 won ze het Concours de la Chanson met zowel de eerste prijs van de jury als de publieksprijs. Een absoluut unicum in de geschiedenis van het Concours dat jaarlijks door de Alliance Francaise georganiseerd wordt in de Kleine Komedie. Samen met een pianist, violist, altviolist, cellist en accordeonist treedt ze op met bestaand repertoire van o.a. Brel, Piaf en Barbara naast composities van eigen hand (Frans-, Engels- en Nederlandstalig).

Samen met haar muzikanten maakte ze een theatraal muziekprogramma waarmee ze in 2004-2005 op tournee ging langs de Nederlandse theaters. Ruut Weissman die eerder werkte met o.a. Acda & de Munnik, de Vliegende Panters en Lenette van Dongen, regisseerde. In juni verscheen haar eerste album ‘Quand tu dors’ waarop ze samen met haar muzikanten en Het Metropole Orkest te horen is. De cd wordt een groot artiestiek en commercieel succes: juichrecensies in de kranten en tijdschriften en hoge verkoopcijfers.

Sindsdien ging het hard met Wende. Het voorjaar van 2005 stond in het teken van de prijzen: allereerst won ze de Zonta-award, een tweejaarlijkse stimuleringsprijs voor jonge kleinkunstenaars. Haar cd Quand tu dors werd genomineerd voor een Edison naast de solo-cd ‘Concordia’ van Huub van der Lubbe en de cd ‘Zijn minst beroerde liedjes’ van Herman Finkers. Op 11 februari 2005 ontvangt Wende uit handen van Youp van ’t Hek de Edison . In maart kreeg ze de prestigieuze British American Tobacco-prijs (voorheen de Pall Mall Export prijs), die eerder werd gewonnen door o.a. Karin Bloemen, Thomas Acda, Trijntje Oosterhuis en The Ashton Brothers.

_____________________ ............. _______________________
Bericht #33286
Geplaatst 3-9-2007 14:10

Straight

Straight

Groep: Awaiting Activation
Laatst Ingelogd: 26-2-2008 12:26
Wende Snijders Zangeres.

DVD 'Au Suivant'.
Overal verkrijgbaar. Direct bestellen bij

bekijk trailer mpg voor pc en apple
bekijk trailer Quicktime 7  (beide opslaan als)

Groet.

Ik stop met posten zolang er fakers worden toegestaan.
Bericht #31786
Geplaatst 31-8-2007 11:11

Two Pair

Two Pair

Laatst Ingelogd: 6-3-2008 20:43
Ik ken haar niet maar ze is wel knap.. Is ze artieste of iets ?

___________________/\/\ETALLIC/\_________IRON_/\/\AIDE/\/____PINK FLOYD________________
"Music is nothing but an elaborate solution of expressing emotions, the ones that we can't show in our daily life"
Bericht #31448
Geplaatst 29-8-2007 14:32

Two Pair

Two Pair

Laatst Ingelogd: 5-10-2007 15:50
Iskander2k7 (19-6-2007)

oehh heel mooi jah!!

Bericht #31166
Geplaatst 28-8-2007 12:07

Three of a kind

Three of a kind

Laatst Ingelogd: 4-7-2008 16:54

Once upon a midnight dreary, while i pron surfed, weak and weary, over many a strange and spurious site of ' hot xxx galore'. While i clicked my fav'rite bookmark, suddenly there came a warning, and my heart was filled with mourning, mourning for my dear amour, " 'Tis not possible!", i muttered, " give me back my free hardcore!"..... quoth the server, 404.

Bericht #30821
Geplaatst 25-8-2007 15:24

Straight

Straight

Groep: Awaiting Activation
Laatst Ingelogd: 26-2-2008 12:26

Full Scan.

Uit de Vara Gids.

Groet.

Ik stop met posten zolang er fakers worden toegestaan.
Bericht #30477
Geplaatst 20-6-2007 16:16