|
|
|
No Pair
Groep: Forum Members
Laatst Ingelogd: 29-7-2008 11:43
Bezoeken: 68
|
|
-Noord brandt een kaarsje. Vrienden en bekenden van Arkan Yildiz brengen boeketten bloemen. Twee meisjes huilen.
Buurtbewoners vinden het ‘bizar’ en ‘onwerkelijk’ wat er met Yildiz is gebeurd. Scholiere Nawal (16): ,,Hij is lief. Hij toeterde en zwaaide altijd als hij langsreed,’’ vertelt ze. Bang is ze echter niet. ,,Ik ben het gewend. Bij mij in de buurt zijn vaak schietpartijen.’’ De meeste bekenden hebben Yildiz op de fatale donderdagavond nog gezien. Onder wie Ludwig. ,,Ik heb met hem gedronken en gelachen,’’ vertelt hij over Yildiz. ,,Hij genoot van het leven. Iedereen in Noord kent hem. Als je geen geld hebt, dan zou hij je nog helpen.’’
Ludwig miste het moment van de overval maar net. ,,Normaal staan we hier ’savonds gezellig voor de deur. Net voor het gebeurde, was ik hier nog met mijn hond. Toen was er niets aan de hand. Een half uur later hoorde ik de ambulance.’’
Een jongen die net een biertje bij Yildiz had gekocht, hoorde rond half twaalf twee pistoolschoten. Hij zag twee donker geklede jonge jongens uit de avondwinkel rennen, elk in een andere richting.
Henk van de Burg, voor wie Yildiz op zondag altijd een warm stokbroodje had klaarliggen, zag Yildiz door het winkelraam op de grond liggen. ,,Hij lag op zijn buik, helemaal in het bloed. Er lag een zak chips op hem. Ik hoorde dat hij in zijn nek en daarna in zijn hoofd was geschoten.’’
De politie gaat uit van een overval. Dat zou dan de vierde overval zijn sinds Yildiz de zaak in 2005 overnam. De vorige overval was in juli. Toen was Yildiz’ zwager in zijn voet geschoten terwijl hij de overvallers achtervolgde. In Premtime was dinsdag te zien hoe hij daar nog altijd last van had. Yildiz had het helemaal gehad met overvallers. Hij wilde zich tegen hen wapenen, kondigde hij in het tv-programma aan. In Premtime zei Yildiz dinsdag: ,,Als je drie keer bent overvallen, of een poging daartoe, dan is het gewoon oog om oog, tand om tand. Dan is het een pistool hier.’’
Een vuurwapen heeft hij waarschijnlijk niet meer kunnen regelen, maar hij zou zich hevig tegen de overvallers hebben verzet. ,,Hij heeft zijn geld niet afgegeven,’’ zeggen buurtbewoners. Uit beelden van de beveiligingscamera zou blijken dat Yildiz heeft gevochten ‘als een leeuw’.
Eindredacteur Frans Jennekens van Premtime is geschokt. ,,Hij was zo vaak overvallen dat hij had besloten dat hij zich beter wilde verdedigen. Als we dit hadden geweten, hadden we het item niet uitgezonden. Het is het niet waard!’’
|
|
|
|
|
No Pair
Groep: Forum Members
Laatst Ingelogd: 29-7-2008 11:43
Bezoeken: 68
|
|
| ‘Yildiz vocht als een leeuw’